dissabte, 24 de març del 2007

La meva iaia

Aiii....

La "yaya Aguedica"... Que acaba de marxar cap a casa seva... Ha vingut perquè volia que li poséssim un número a l'agenda del mòbil (qui li diria a ella, amb 81 anys, que aniria utilitzant un aparell d'aquests!), i ja li he recordat que demà hem quedat tots per anar al Foment, que ella no s'ho perd!!

I ja, com és normal, una cosa porta a l'altra i m'ha preguntat pel tema del Boicot del PP, i mireu, ha començat a parlar (cosa que li agrada molt) de la Guerra Civil, de que son pare estava mobilitzat, de que el meu avi era de "La quinta del biberón", de la casa que tenia l'Azaña al poble, dels afusellaments (d'ambdues bandes), que vivien a prop de la presó i ho sentien tot, dels saquejos, de la fam, de la meva besàvia portant menjar als empresonats, del dia que va començar la guerra (l'expressió de la seva cara, com si veiés a aquella nena espantada que pujava a les golfes corrents mentre la seva mare tancava la casa...), i tantes i tantes coses que ha viscut...

I apa! amb 64 esglaons que hi ha per arribar al seu pis, i que els baixa i puja cada dia, com a mínim una vegada per prendre's el cafè amb llet amb les veïnes o amb nosaltres.

No m'oblido del meu avi, tan avi que ja perd el nom, 86 anys, és l'Avi... (Andrés, Mc Gregor...); va amb la seva moto cap a l'hort cada dia; que tampoc li agrada parlar, el de la Quinta del Biberón, amb ferides de bala i de metralla pel cos, dient que la guerra és dolenta per a tots, que es perd molt, i que no ho podem oblidar.

De vegades no els escoltem, pensem que són pesats i que només parlen de "batalletes", però eeehhh!!!! que sí que tenen coses a dir sí!!!

Res, que fil·losofar, de vegades, també va bé.

Sí, iaia, demà ens prendrem un vermutet tu i jo...


PD: em queda una altra iaia, la Plácida, la de mon pare, la meva pitufina, que no m'explica gaire perquè com la veig poc, la que parla sóc jo!!! Vaig a trucar-la que m'enyoro...

Us espero DEMÀ!! No oblideu que ens treuen una hora de son o de festa aquesta nit: a les 2 seran les 3. Ho dic perquè no vull que arribeu tard...